ďťż
 
[Ursus C-360] Udoskonalenia.
Zobacz w‘tek
 
Cytat
I szatan może cytować Pismo. Herbert George Wells
Indeks Przodek xD Piłka nożna Hydraulika
 
  Witamy

[Ursus C-360] Udoskonalenia.
Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
może praktykował ktoś wyciszenie jej?



żadna filozofja,wystarczy roztoczyć blok i wstawić tłoki z tulejami od zetora 7211,troszke dawke zwjększyć i masz mocniejszy ciągnik i to znacznie.

No nieźle  ;D. Ja przy swoim C 4011 (silnik jak w C 360) mam rozkręconą pompę paliwową do 3000 obr/min  8). Może to nie podnosi mocy, ale sprawdza się w transporcie :)- prędk. maksymalna znacznie wzrosła :).

słyszałem też że na zachodzie to montują turbo od passata czy coś takiego? kiedyś w topagrarze chyba było coś na ten temat? ???



No napewno da sie zamontować turbo,ale to sie wjąże z wymjanom tłoków,korbowodów,kolektorów itd................

Tuning 60ki hmm dobre ;D wydaje mi sie ze ja mozna ladnie ztuningowac ale wizualnie 8) jest full mozliwosci 8) z silnikem jest gorzej  :-  ale przydalo by sie jakies wspomaganie i przedni naped 8)

mi się podoba ''byczek'' w RPT  ;D ;D

wspomaganie i naped to zadna filozofia trylko troche kosztuje bo naped od zetora  a turbo to juz nie wiem    as ja swoją  c 360  i 4011  dawka zwikszona i podkrecone obroty i jej  ale ida mocy ca duzowiecej nie ma ale jak sie wkrecą w obroty max to moment obr wiekszy i kopią sie ale ida dalej do przodu  takie zwawe bardziej są

Hmmm. tylko ciekawe jak takie tuningi wpływają na  żywotność silnika. Ja jak jużmówiłem, mam podkręconą pompę paliwową przy moim C 4011, ale żadko wkręcam ją na te "podkręcone" obroty ;). Takie wynalazki jak zmiana tłoków czy montowanie turbo to na pewno zmniejszy życie silnika... Może to nie jest związane z ciągnikami, ale czytałem kiedyś art. w gazecie motoryzacyjnej na temat chiptuningu samochodów z silnikami TDI- taki zabieg strasznie niszczy silnik :-

moim zdaniem nie oplaca sie tuningowac c360 aby zwiekaszyc moc o pare koni lepiej kupic drugi troche silniejszy ciagnik

coolman111-montując wjększe tłoki niechodzi oto żeby ciągnik zamjast 3skib ciągnoł 4,takie rozwjązanie stosuje sie wtedy gdy ciągnik jest intensywnie eksploatowany i to wręcz pszedłuża żywotność.

ja moge zrobic fotki kuzyna ciagnikow jak je stuningowal nawet przyczepa jest po tuningu

to mozesz zrobic ja tez kupiłem przyczepe po tuningu wizualnym i sa zalozone kolpaki na felgi to ludzie mysleli ze to alusy hehe

Hej Sławek, to może i masz racje. Ale wtedy silnik ma większą moc. A co w takim przypadku ze skrzynią, która jest akurat obliczona dla takiej mocy a nie innej. Oczywiście podniesienie mocy o kilka koni nic jej nie zrobi, ale większa moc...

tuning można zrobić ale ciekawe ile taki ciągnik po tuningu jeszcze popracuje....
moim zdaniem nie warto bo można tylko stracić!!
jak już pisałe Laraks lepiej kupić coś mocniejszego

coolman c-4011 jedzie seryjnie ok 40km/h to po podkręceniu pompy ile 50?

Mam sąsiada ktury ma 95h i obrabja to C-355 i C-4011,obydwa maja powstawjane tłoki od Ztora.Ciągniki te były remontowane 5 lat temu i chodzą podzisiejszy dzień bez jakiejkolwjek awari,jedynie co było tam robjone to podniśniki i zwolnica chyba w 4011.Ja mam 360 i dam se golowe obciąć że jak bym go dał na jeden sezon do sąsiada to by był zajechany na amen.

Ps;pewnie że najlepiej kupić wjekszy traktor tylko co zrobuć jak sie nato niema kasy????????

Hej M. No mój C 4011 to na tej podkręconej pompie właśnie jeździ tak ok 40-42 km/h (sprawdzałem ścigając się z znajomym z okolicy, który ma JD z prędkościomierzem). Mój C 4011 nie osiągał seryjnie 40 km/h (pamiętam, że robił jakieś 35-36 km/h)... Może w Twojej okolicy sa jakieś szybkie wersje ;).

a co wy na to żey do C-360 wstawić koła od bizona (te szerokie) ??? :- :P

A rozmiar na felge pasuje? Bo nawet sie nie orientuje...

ja mam szerokie radialki i jak jeszcze on wszytko obrabial to obroty mu spadaly ale niegrzebal sie :)

Pamiętam jak do mnie kiedyś przyjechał gość do wywozu szamba z Zieleni Mieskiej :). Miał przy C 360 ciekawe opony z tyłu. Były to szerokie diagonalne produkcji rosyjskiej. Miały 2 typy bieżnika- jeden taki jak w polskich firmy Dębica, a pomiędzy tym standardowym bieżnikiem jeszcze taki mniejszy. Ciekawe ruskie rozwiązanie ;).

na tył polecam radialki 420/70 r 28
fajnie wyglada i ma dobry uciąg

Tylko ciekawe jak na to skrzynia i zwolnice bo mogą sie rozsypać jak ciągnik dostanie na takich kołach w tyłek

Jak nie przesadzisz z tą szerokością ogumienia to nic się nie stanie. Popatrz na nowe ciągniki- każdy jest oferowany z róźnym ogumieniem, od wąskiego po super szerokie.

mój dzidek mił kiedyś załozone koła od zetora 7211 do u-c355 i prawie o kabine ocierały  :P

u mnie koles ma 480/65-28 żeby się zmieściły to błotniki uciął  :D z tyłu to mały potwór z niej ;D uzywa ją tylko do tura.co do zwolnic to zetory mają 16,9-34 i dają rade a tylny most ten sam.

gdyby był taki sam most  to 360 nie wyła by tak  tylko byłaby cichutka jak zetor  ;)

a u mnie na UTP pewien doktor cały czas nam tłumaczy że to wszystko to samo co zetor a wyje dlatego że ma proste żęby na kole zębatym od ataku


Hej M. No mój C 4011 to na tej podkręconej pompie właśnie jeździ tak ok 40-42 km/h (sprawdzałem ścigając się z znajomym z okolicy, który ma JD z prędkościomierzem). Mój C 4011 nie osiągał seryjnie 40 km/h (pamiętam, że robił jakieś 35-36 km/h)... Może w Twojej okolicy sa jakieś szybkie wersje ;).

sorki za ot - ale przypomnieliscie mi o czyms - u nas taki jeden trochę podtuningowal chyba wlasnie tego zetorka - wymiana silnika ale musialbym zapytac co wstawil. ogolnie najlepiej wyszedl na tuningu nazwy bo każdy mowi na to "strzała polnocy") - objawia się to tym ze slyszysz huk/loskot/halas ale nie widzisz niczego a zaraz mija Ciebie cos nieoswietlonego (gosci jezdzi tym wieczorami i w nocy), ciągnące dwie przyczepny latające po drodze i goni tak z 40-50, znika w pare sekund - ci co widzą pierwszy raz to szczena im opada.ja raz w zyciu go widzialem.


a u mnie na UTP pewien doktor cały czas nam tłumaczy że to wszystko to samo co zetor a wyje dlatego że ma proste żęby na kole zębatym od ataku

Mają proste zęby w ataku i kole ale ja założyłęm zetoroskie i nie obyło się  bez przeróbek trzeba dorabiać podkładke pod obydowe ataku  a wycie w 360 jest nie tylko  z mechanizmu ale i ze zwolnic a najgorzej to wyją 3p  w zetorze jest też inaczej napęd pompy bo można włączyć pompe bez WOMu

Jedna rzecz mnie wk..wia  co za głąb  wymyśł skrzynie w bizonie  i wsadził do niej mechanizm różnicowy od 360  chyba tylko poto żeby chłopom utrudnić życie  ;D

za tą skrzynie to trzeba by mu jaja w mechanizm włożyć i przekręcić z obrót

ja to powiem ze za skrzynie w bizonie to trzeba by  powiesic tego gościa pułosie urywają sie  krzyzaki zcina na satelitach i  tak dalej u mnie nie sie nie psuje mamy go od 89 roku i tylko raz poszła skrzynia  i pół oś krzyzak zcieło ale  wiecej rozbierania niz  tego  zepsutego i jeszcze ten dostep do niej dwie noce i dwa dni lezałem z ojcem i kombajnista pod  kombajnem i to w te zniwa i jeszcze jak  pjechaliśmy kosic chodził i potem kosiliśmy na drugim gospodarstwie  ba mam swa ossalone  20 Km  od siebie na tym gospodarstwie co mieszkam sprzegło poszło sie walic przez jedno głupie łozysko zruty poleciały do srodka i rozwaliło sie wszystko .  i za te hamulce to tez taka masa maszyny i zeby pompki wspomagającej nie było jejjj

Można też założyć jakąś ładną kabinę.

a potem tą ładną kabinę przyozdobić jakimiś naklejkami tuningowymi ;D. Mój sąsiad ma MTZ-ta 82TS i na tylnej szybie ma zajefają naklejkę "PIONEER- sound-vizion-soul"  ;D. I nawet ma w nim jakieś radio pioneera na kasety ;).

Traktor widmo  ;D

Ja jak patrze na ciągniki i widze te naklejki z nazwą i oznaczeniem modelu to bym do tego dołożył jeszcze pojemność silnika (tak jak jest w samochodach ;D). A jak jakiś jest doładowany to powinno być "TD" a z intercoolerem "TDI" :).

ja tam w swojej c360 mam silnik i skrzynię od zetora 7745 chodzi bardzo dobrze

Macie coś na podładze w swojej 60 ???
Ja teraz myśle nad jakąś gumą lub gumolitem.
Ojca zapytałem to mi powiedział, że lepsza chyba będzie guma.
Co o tym myślicie???

ja mam u siebie matę stanowiskowa doskonale tłumni skrzynie ciszej chodzi ciagnik

ja mam po bokach tam gdzie się nogi trzyma, taką grubą gume a na skrzyni mam dociętą taką wykładzine. Jest coś co można położyć na skrzyne żeby troche tłumiło jej odgłos?? Jak myślice, czy tapicerowane błotniki coś dają?? Bo ja w kabinie mam taki pogłos, jakby echo i zastanawiam się czy nie wybić czymś błotników czy to coś da ....

Czy jakies czesci np rozrusznik nada sie do c-360 no i jeszcze zapytam o akomulatory czy 2 z np poloneza wystarcza do 60??


Czy jakies czesci np rozrusznik nada sie do c-360 no i jeszcze zapytam o akomulatory czy 2 z np poloneza wystarcza do 60??
o rozruszniku zapomnij akumulatory zależy jak podłączysz uważaj żeby instalacji nie popalić jak 2 będziesz podłączał a tak to można alternator wykorzystać

Ja kiedyś używałem akumulatora od poloneza caro plus w U 3512

Instalacje kładłem wczoraj teras tylko popodłańczac wsztstko bo w tamtej instalacji to + poszedł na mase i popaliło.Jak zdjołem obudowe to fajne bezpieczniki siedziały hehe.A jak podłaczyc 2 samochodowe chyba tak jak i ciagnikowe co??Bo mam 2 kieszenie w 60 .Kiedys tam były 2 akomulatory po 6volt

akumulatory musisz podpiąć równolegle a nie szeregowo. jak podepniesz szeregowo to będziesz mieć 24 V

Czyli tak ??? by było okey??? http://img87.imagesh...beztytuupc1.jpg


Czyli tak ??? by było okey??? http://img87.imagesh...beztytuupc1.jpg

tak bedziesz miał 24V


akumulatory musisz podpiąć równolegle a nie szeregowo. jak podepniesz szeregowo to będziesz mieć 24 V

hehe nawet tak nie próbuj, jak masz 12V akumulatory to troche bedzie zabawy, jeżeli chcesz 2 założyć. Musisz połączyć: "+" 1 aku. z "+" 2 aku. i "-" 1 aku z "-" 2 aku, no i masz podpięte równolegle. i teraz musisz jeszcze je wpiąć pod masę i na rozrusznik. Troche z tym problemu moze być, bo musisz mieć do klem podłączone 2 kable, jeden od równoległego połączenia akumulatorów a drugi od podłączenia zasilania., oczywiście bedziesz musiał wymienić kable łączące akumulatory, bo bedzie ich troche wiecej. Troche pracy ale do zrobienia, tylko czy gra jest warta świeczki

Qrcze chyba ja sie troche zamotalem a w c-360 ile jest potrzebne napiecia????


Qrcze chyba ja sie troche zamotalem a w c-360 ile jest potrzebne napiecia????
12V

dwa 6V szeregowo
dwa 12V równolegle

Lub jedna mocna 12v

Ten akomulator samochodowy co mam to Centra 055 427 . 12v 55Ah Czy da rade??? I jeszcze chciałem sie zapytac Jaka jest różnica między akomulatorem samochodowym a ciagnikowym???


Ten akomulator samochodowy co mam to Centra 055 427 . 12v 55Ah Czy da rade??? I jeszcze chciałem sie zapytac Jaka jest różnica między akomulatorem samochodowym a ciagnikowym???
A ile ma amper? Jedna 55Ah moim zdaniem nie wystarczy, musiałbyś połączyć równolegle dwie takie. Róznica miedzy aku samochodowym a ciągnikowym to zazwyczaj tylko gabaryty. Samochodowe są mniejsze przy podobnej pojemności prądowej. Jaki alternator jest w C360? Ile A? Powinno sie tak dobrać pojemność aku aby alternator teoretycznie mógł go naładować w ciągu godziny.

Czy od poldka to nie wiem ale warto sprawdzić. Ja do swojego C-360 założyłem prądnice od syrenki i działa pierwszorzędnie.

Jeszcze zadam takie pytanie czy linka cisnienia powietrza obsługuje 60???.Bo jak jusz wspominałem w poprzednim poście że mam taki zegar i mam taka funkcje w nim http://img151.images...picture1rz3.jpg Jeżeli tak to gdzie jest wkrecana.


Czy od poldka to nie wiem ale warto sprawdzić. Ja do swojego C-360 założyłem prądnice od syrenki i działa pierwszorzędnie.


Czy mugłbys mi przysłac screna jak podłaczyleś??


Jeszcze zadam takie pytanie czy linka cisnienia powietrza obsługuje 60???.Bo jak jusz wspominałem w poprzednim poście że mam taki zegar i mam taka funkcje w nim http://img151.images...picture1rz3.jpg Jeżeli tak to gdzie jest wkrecana.

Linka cisnienia powietrza???????????? :D, W 60 obsługuje to nie linka, ale masz poprowadzoną do czujnika rurkę, która idzie podajże od butli (do rurki przy wyjściu z butli), jeżeli nie masz tam nic takiego to musisz dokupić, ale widocznie nie masz, skoro nie była podłączona do starego licznika. pozdrawiam

Aha a w sprawie czujnika oleju to go wykrecic i wkrecic przewód ??? Bo chyba czujnik zepsuty,bo podłaczyłem instalacje i jak wkładam kluczyk to ładowanie sie pali a olej nie.Czy moge go wykrecic??I wkrecic wąż cisnieniowy ???

Witam wszystkich interesujących sie tematem przeróbek C-360
Otóż uważam że 360 nie jest idealnym ciągnikiem ale po pewnych przeróbkach może być naprawdę dobrym a w pewnych warunkach nawet bardzo dobrym ciągnikiem :) Zajmuje sie tym już od paru lat i klienci (sadownicy) stwierdzili że już nigdy nie dadzą sie namówić na zachodnie "zabawki" które z byle powodu poprostu stają a naprawy czasami kosztują naprawdę niemałe pieniądze. No i koszt zakupu !!! Jeśli kogokolwiek zainteresowałem tematem to zapraszam na moja stronke . Prezentuje tam fotki z możliwościami przeróbek . Nie jestem informatykiem wiec i stronka jest raczej skromna ale myślę że ciekawa . Oczywiście przyjmuje konstruktywną krytykę :-) Adresik - http://sabo.lua.pl/
Miłego oglądania :)

1.ile potrzeba płynu (akry) zeby umyc c-360
2.ile litrów farby żeby pomalowac silnik sjrzynie itd i ile taka farba kosztuje ?
3.ile kosztuje zrobienie wskaznika cisnienia oleju i jak to zrobic i koszty ?
4.ile kosztuje nowa maska ?
5.czy ktos nie ma na sprzedarz uzywanej kabiny do c-360?
6.ile moze kosztowac i jaki kupic siłownik do sterowania łyzką tura przy c-360?
7.ile moze kosztowac rozdzielacz 3 sekcyjny i jaki kupic ?

co do ciągników to są nawet ładne a mógłbys napisac ile kosztuje przeróbka takiej c-360 jak ta zółta ?
a i miałbym prosbe mógłbys zrobic fotki wspomagania kierownicy w tej c-360 która przerabiałes i krótko opisac bo chciałbym cos takiego załorzyc w swojej c-360


1.ile potrzeba płynu (akry) zeby umyc c-360
2.ile litrów farby żeby pomalowac silnik sjrzynie itd i ile taka farba kosztuje ?
3.ile kosztuje zrobienie wskaznika cisnienia oleju i jak to zrobic i koszty ?
4.ile kosztuje nowa maska ?
5.czy ktos nie ma na sprzedarz uzywanej kabiny do c-360?
6.ile moze kosztowac i jaki kupic siłownik do sterowania łyzką tura przy c-360?
7.ile moze kosztowac rozdzielacz 3 sekcyjny i jaki kupic ?


mam kabine do opchniecia (typ duza skrecana) jeszcze na ciągniku ale lada moment bedzie zwalona

już jest <_<
http://www.agrofoto....?showtopic=2288

a mógłbys odezwac sie do mnie na gg 9116940


a mógłbys odezwac sie do mnie na gg 9116940

niestety coś mi sie porobilo z gg. daj poczte to wysle fot.pozdro

Jestem pod wrazeniem, super C-360, szczególnie ta czerwona.

pomidory.kalisz@wp.pl

A kabina w tej czerwonej to gotowa czy samoróbka bo jest naprawde fajna!!!!!!!!

Bardzo fajne 360 :):)

ta czerwona jest superr. ciekawie wygląda bez tłumika sterczacego nad maską.

I ma turbo ile ma km?

Witam :-)
Turbo daje około 10 KM Z pustą przyczepą rusza sie z 5 biegu i skrzyni wogóle nie trzeba używać . Poprostu sie jedzie i już :-) Pozdrowionka

Zakladasz sama turbinke i to jest wszystko?? nie robisz nic w silniku?? :D

Mi się też podoba ta czerwona jest super! :D

Ta czerwona jest piekna taka nowoczesna hehe :P

Miałbyś jeszcze kilka fotek tej czerwonej C360 w środku??


Miałbyś jeszcze kilka fotek tej czerwonej C360 w środku??
ta czerwona to chyba ma kabinę od zetora? -_-

fajne przeróbki podobaja mi się ;)

a czy tylne mosty wyja jak w starych czy nie

fajna ta czerwona c360

No właśnie, co z wyciem mostów?

fajna jest ta kabina w tej czerwonej podoba mi sie

Nie wiem czy z zetora sadowniczego nie była ona wypruta :P

Jeden z tych Ciagników jest robiony na podzespołach zetora i to napisałem na mojej stronce . I nie jest to z nikąd wyprute a wszystko było nowe przywożone ze Słowacji . To był komplet czyli kabina, maska całe wnętrze , instalacja elektryczna oraz rozdzielacz hydrauliki i dolny wydech .

A co do wyjących mostów i zwolnic to niestety nadal wyją bo nie wiele można z tym zrobić . Trzeba by dorabiać inne koła o łukowym zazębieniu ale to są niestety koszty których chyba nikt nie zapłaci. Jedyne co można zrobić to do zwolnic wlać olej "Transol" Albo inny o dużej gęstości . Można tez wlać do skrzyni ale jeśli używa sie przyczep samowyładowczych to pompa może mieć problem i trwałość niestety leci w dół :(

c-360 wyje i wyć będzie,,praktycznie nieda się tego wyeliminować


c-360 wyje i wyć będzie,,praktycznie nieda się tego wyeliminować
no i tu sie nie zgodze załatwcie sobie zwolnice z 355 lub 4011 i nie bedzie wyło to jest chyba tańsza opcja niz dorabianie nowych

w 355 też wyjo (jeździłem)


no i tu sie nie zgodze załatwcie sobie zwolnice z 355 lub 4011 i nie bedzie wyło to jest chyba tańsza opcja niz dorabianie nowych
oczywiście -ja mam w c-360 zwolnice takie + ogumienie 9.5X36 -ciągnik dużo szybszy, porostu pszczółeczka, kilka lat temu mieliśmy wyjętą zwolnicę od c-360 i od c-355 -wtedy to mnie tak nie interesowało ale pamietam ze jeszcze jedno lozysko bylo (jak ten wałek wychodzi ze zwolnicy)
o pamiętam jeszcze ze byla różnica trzech ząbków miedzy trybami -ale na którym ile to na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie powiedzieć,
zero zgrzytu, wycia, i luzowania się! ;)
dodam ze zwolnice współpracują z dyferencjałem zetoroskim :P
no moja c-360 tez trochę pokatowana była ;)


w 355 też wyjo (jeździłem)
no tak -dyferencjały :P

Pewnie że wyją dyferencjały, a ludzie uparcie o tych zwolnicach. Zwolnice nie mają aż takich dużych obrotów aby wyły tak mocno. Owszem troszeczkę hałasują, ale jeśli łożyska w nich są dobre to jest to żadne wycie w porównaniu z wyciem przekładni głównej. Pasuje przekładnia główna od Zetora. Koszt ok. 800 zł. Tylko trzeba ponoć dotaczać podkładkę pod atak(chciałbym się właśnie dowiedzieć czegoś dokładniej o tej podkładce). Jak ktoś coś więcej wie to niech napisze.
Pozdr

ja mam pytanie tylnia os w 60 mozna podwyzszyc obracajac zwolnice ? a jak podwyzszyc przednia os??

Ja mam c355 i również wyło. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika i on stwierdził że to dyferencjał bo skrzynia i zwolnice są ok. Uważa że aby nie wyło najlepiej założyć dyfer od jakiegoś zetora bo pasują i są bardziej ciche niż ursusowskie. Mam jeszcze pytanie o to turbo w tej czerwonej 360. Czy takie coś można gdzieś kupić?? Ile tak mniej więcej kosztuje? I czy cos trzeba przerobić w silniku. Czy raczej bedzie trwały i wytrzyma beż żadnych przeróbek? Jak uważasz?

Cały układ turba pasuje od zetora 7320 oraz 7340 Silnik nie wymaga żadnych przeróbek jedynie polecam wymiane wtryskiwaczy na zetorowskie . A co do dyfra to masz racje - z Zetora pasuje wszystko idealnie i chodzi o wiele ciszej .

Pytałem o te przeróbki bo mówią że jak np do 1224 zakładasz turbo to lepiej wymienić wał i korbowody no i wtryski na mocniejsze, o większej wytrzymałości bo seryjnie silnik nie był przystosowany do turbo. 1614 i 1634 mają już seryjnie te mocniejsze elementy. Nawet w katalogu grene jest na rozpylacz turbo, wal do silnika z turbo i rura wydechowa do turbo. Ale to tylko do 6 cylindrowców. A orientujesz się ile kosztuje turbina od zetora 7320 lub 7440? Czy dużo przeróbek w 360 jest aby zamontować turbo?


w 355 też wyjo (jeździłem)

Ponac od c-362 zwolnice nie wyją tylko czy w ogóle idzie dostac zwolnice do c-362??

Poco Ci zwolnice inne jak to nie one wyją? Zwolnice tylko bardzo delikatnie słychać. Załóż sobie przekładnię główną od Zetora bo to ona w 60-tkach tak huczy i będziesz miał spokój z wyciem. Koszt przekładni ok. 800 zł. Ja zakładam prawdopodobnie na wiosnę to mogę potem coś więcej powiedzieć.


Ponac od c-362 zwolnice nie wyją tylko czy w ogóle idzie dostac zwolnice do c-362??
Teraz jest już coraz więcej C362 bo ludzie nasprowadzali z zagranicy ich ale jak produkowane w Polsce to i części powinny być do nich

Mojim zdaniem nie da sie wyeliminować tego wycia w C-360 jedynie można go zmniejszyć.

Tak do końca nie da się tego usunąć wiem bo u mnie w c360 próbowaliśmy usunąć wycie zwojnica ale wraz występuje i wiem bo dużo ludzi u mnie na wsi ma c360 i tylko jak jednie to słychać wycie. Wymiana zwojnic też dużo nie pomaga wyje ale trochę mniej ale można się już przyzwyczaić do tego

Ja mam C-360 od 22 lat i sie przyzwiczaiłem. Teraz to nawet tak głupio by było jak by nie wyły :P

a nie lepiej sprzedać 360 i kupić jakiegos zetorka ma on wyciszoną kabine i mostu praktycznie nie słychać :lol: :lol: :lol: ja tak właśnie rozwiązałem problem huku w traktorze B) :D :D

c360 mam od niedawna a wcześniej miałem c4011 narazie nie będę sprzedawał chyba ze się okazja trafi i to będzie Zetor lub Ursus albo się poczeka dwa lata i będzie nowy ciągnik mi ogólnie to wycie wcale nie przeszkadza bardziej denerwuje mnie sprzęgło

a co masz ze sprzegłem ? ja to przez ten huk sprzedałem 3p tak to był spoko traktor

Poprostu ciężko chodzi ale ojciec będzie pracował nad tym bo narazie to jest tragedia wcisnąć sprzęgło do końca
Tobie 3P zwojnice wyją?????


Poprostu ciężko chodzi ale ojciec będzie pracował nad tym bo narazie to jest tragedia wcisnąć sprzęgło do końca
Tobie 3P zwojnice wyją?????

zwojnice mi nie wyją bo już nie mam tego ciagnika ale taz nigdy nie wyły ,wył tylko mechanizm różnicowy[wałek atakujący+koło tależowe] z tym się nida nic zrobić jedynie dokłednie wyregulować wlać do rzekładni pare [doktorów]to taki uleprzacz oleju to w tedy troche się wyciszy a co do sprzęgła to przedłurz ramie na sprzęgle jest to najprostrzy sposób żeby to lżej chodziło ja tak zrobiłem i 8 letni syn wysprzęglał bez problemu działa to tak samo jak im dłuższy klucz tym większa siła pozdrooo :D

C360 mamy od kilku miesięcy i dopiero dochodzimy do jej wad i zalet ojciec mechanik to już nie jedno sprzęgło ustawiał w c4011 jak ustawił to było jak w Fergusonie

no ale jak działa to nie trzeba go ustawiać tylko wystarczy przedłużyć to ramie

...albo załuż łańcuch zamiast tego ramia.

Przedłużając ramie zwiększacie skok pedału a cały wic polega na tym aby przy tym samym skoku pedału zmniejszyć siłę potrzebną do wyciśnięcia sprzęgła. Ja ten problem rozwiązałem poprzez wykonanie całkowicie nowego układu pedałów. Teraz sprzęgło chodzi lżej niż w niejednym samochodzie . Cały stary układ idzie do złomu . Hamulce też są przerobione i działają o wiele lżej . Do tego stopnia że klient powiedział że musi sie na nowo uczyć jazdy :lol: Niestety nie da sie tego wszystkiego wykonać w "stodole" a i też nie jest to tanie ale efekt jest naprawdę super . Polecam :)

A ile cię to wszystko kosztowało ojciec jest mechanikiem to pewnie by zrobił

Ja słyszałem że w zwolnice to troczyny sypią i nie wyja wtedy az tak bardzo.


Ja słyszałem że w zwolnice to troczyny sypią i nie wyja wtedy az tak bardzo.
jak słyszałes to nasyp sobie do swojego :angry:

Czy Ty się zdenerwowałeś riki?? Bo tak to odebrałem. Ja już mam nasypane :P Tobie też polecam. HAHAHA haha


Czy Ty się zdenerwowałeś riki?? Bo tak to odebrałem. Ja już mam nasypane :P Tobie też polecam. HAHAHA haha
Tylko ciekawe jak długo na tym pojęździsz ja bym nigdy takiego czegos nie zrobił, moze do skrzyni sobie wsyp i do silnika będzie ciszej chodził napewno!!!! hehe

Sabo gratuluje, podobają mi sie przeróbki i to bardzo.A co do wyjących zwojnic w C-360 to koło zębate wałka atakującego, pisałem już kilka razy,luz usuwa się podkładką dystansową, lub w przypadku zużycia kół zębatych wymiana kompletu, i wycie z głowy

Ja tam juz sie przyzwiczaiłem do tego wycia a jak wsiadłem do zetora 7211 to tak dziwnie sie jeździło :lol:

Mi na początku to przeszkadzało bo się odzwyczaiłem od c360 przez ostatnie 10lat nie jeździłem dłużej niż 2godziny ale już po kilku godzina orki na c360 przypomniałem sobie wycie i już mi znowu nie przeszkadza :D

Riki, Rino już mam wszędzie wsypane. Nie martw się. Spko ;)

ja tam sie nie martwie oto wycie przeczytaj sobie cały temat to będziesz wiedzał czemu a mam taką rade do ciebie LeF skoro tak rozwiązujesz problemy jak będziesz miał przecieki to nasyp pyłu kamiennego podobno uszczelnia wszystko :lol: :D :lol: :D

Wesołych Świąt Riki. Nie denerwuj się tak. To były żarty. Nie bede robił takich numerów starej poczciwej C 360. Nic nie wlewam, nic nie wsypuje. Pisałem tylko że słyszalem, że takie rzeczy robią i to pewnie handlarze. Przecieki mam małe z hydrauliki. A temat przeczytałem ^_^ I wiem jak załatwiłes sprawe z wyciem ;) Zetorka kupiłeś.

Co do przecieków to narazie w mojej c360 nie widać ale pewnie niedługo może coś wystąpić

Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za maile oraz słowa uznania . Powiem szczerze że nie przypuszczałem że ta moja stronka wywoła taki odzew :) Zapraszam do dalszej dyskusji na temat modyfikacji poczciwych "ursusków" :)
A korzystając z okazji składam wszystkim serdeczne życzenia Bożonarodzeniowe

Wesołych Świąt!
Bez zmartwień,
Z barszczem, z grzybami, z karpiem,
Z gościem, co niesie szczęście!
Czeka nań przecież miejsce.
Wesołych Świąt!
A w Święta,
Niech się snuje kolęda.
I gałązki świerkowe
Niech Wam pachną na zdrowie.
Wesołych Świąt!
A z Gwiazdką! -
Pod świeczek łuną jasną
Życzcie sobie - najwięcej:
Zwykłego, ludzkiego szczęścia

Pozdrowionka dla wszystkich :)

A powiedzcie mi która C-360 po dłuzszym uzytkowaniu nie ma przecieków z hydrauliki czy z podnośnika ??? Każda ma przynajmniej w mojej okolicy.

A cóż tu sie dzieje ????? Kilka dni nie było mnie a tu wszyscy pomarli :lol:

Z przeciekami to powiedziałbym że może nie dokończa wszystkie 360 ciekną ale może u na troszkę lepsze powietrze ???? :lol:

A ile kosztowałaby u Ciebie przeróbka zetora 5211? Były takie oryginalne sadowniki- 5213, więc myśle że jest to do zrobienia:) masz tu link:
http://allegro.pl/it...k_ogrodnik.html
http://www.agrobazar...inicni-5213.htm

http://www.allegro.p...?item=292576211
Możliwa z przeróbek.

@sabo a ty przerabiasz na zamówienie takie C-360 czy tylko zrobiłeś ta jedną dla Siebie ???

Te ciągniki przerabiam tylko dla klientów i wg ich wymagań. Sam nie posiadam ciągnika bo i po co jeśli sie ma domek na 10arowej działce :lol: A przerobiłem już kilka ciągników. Właśnie od dziś zaczynam prace nad następnym ciągnikiem i postaram sie rozwiązać problem rozdziały funkcji womu od pompy . Zobaczymy jak mi to pójdzie.

Aha, ale tylko przerabiasz sadowniki czy te naromalne też ??

a niewiecie czasami czy da rade do c360 załozyc na tylni podnosnik siłownik dwustronnego działania zeby wiecej podnosił i odrazu zeby przy wycinaku szczekowym jak sie zamyka to zeby go nie podnosiło (no zeby miał dociazanie) :blink:

Jak dotąd przerabiam głównie na sadownicze bo takie są zamówienia ale tak jak pisałem na mojej stronce są oczywiście możliwe inne przebudowy . Wszystko wedle potrzeb. A co dopytania ~ursusc385~ w sprawie podnośnika to powiem to w ten sposób " wszystko jest możliwe ale nie zawsze opłacalne" więc trzeba by zastanowić sie czy przypadkiem poniesione koszty nie przewyższą zysków :) Nie jestem rolnikiem więc nie wiem dokładnie o jakim wycinaku mówisz. Więc jeśli bym był zoriętowany akurat w tym temacie to bym mógł coś powiedzieć :(

To jest taki wycinak http://www.agrofoto....image33427.html zawsze jak go zamykam to cały dół z zembami idzie do gory i niekiedy mi zeby łamaie :( a jak by był siłownik dwustronnego działania to by trzymał ze by go nie podnosiło :P

~cyperk~ pytał o zetora .

Przeróbka zetora jak najbardziej jest możliwa ale nie wiem jak jest z dostępnością krótkich pochw i półosi . z całą reszta nie powinno byś problemu. A co do kosztów to powiem szczerze że do zetora części są troszke droższe niż do360 . Wiec i koszty troszkę muszą wzrosnąć. Ale Zetor jest lepiej pomyślanym ciągnikiem więc myślę że te koszty zrekompensują sie dość szybko :) Na mojej stronce jest jeden ciągnik robiony na podzespołach zetora :)

Ten wycinak to jakaś piekielna maszyna :D Przypuszczam że chodzi ci o siłowe sterowanie podnośnikiem ?? takie jak jest np w T-25 ????

Jeśli chodzi ci o siłownik dwustronnego działania to niestety nie da sie zamienić oryginału na takie coś ale można ta sprawę rozwiązać w inny sposób .

własnie mi chodzi o takie cos jak w t25


~cyperk~ pytał o zetora .

Przeróbka zetora jak najbardziej jest możliwa ale nie wiem jak jest z dostępnością krótkich pochw i półosi . z całą reszta nie powinno byś problemu. A co do kosztów to powiem szczerze że do zetora części są troszke droższe niż do360 . Wiec i koszty troszkę muszą wzrosnąć. Ale Zetor jest lepiej pomyślanym ciągnikiem więc myślę że te koszty zrekompensują sie dość szybko :) Na mojej stronce jest jeden ciągnik robiony na podzespołach zetora :)


A tak z ciekawosci- ile kosztuje taka kabina od zetora 5343?

Ile kosztuje kabina z Zetora niestety nie wiem gdyż ta którą ja zakładałem przywiózł sobie klient. Ale wiem że wtedy kupując ją na Słowacji zapłacił za nią 5500zł Było to 3 lata temu. To jest kabina z kompletnym wyposażeniem oprócz pedałów i instalacji elektrycznej.

Ile w tej chwili ona kosztuje to niestety nie wiem i nie mam dostępu to takich kabin. Jest to naprawdę fajna kabina i na dodatek całkowicie szczelna. Jedyny mankament to konieczność złożenia hydrostatycznego układu kierowniczego.

czy da sie załorzyc pompe od bizona do c-360 zeby zrobic oddzielna hydraulike do tura ??? Kiedys widziałem takie cos przy jakiejs szóstce i ta pompa była na pasek i nie wiem czy koła pasowe sa orginalnie przy tej pompie czy cos trzeba dorabiac??

niektórzy wkładają pompę od zetora (w miejsce standardowej) ona ma wydajnośc 32 l/min a w 360 20l/min tak.Najprościej podłączyc drugą pompę na WOM tak jak w trolach (co nie znaczy najlepiej)

ale ja chce mic hydeaulike niezalerzną od sprzęgła

http://www.agrofoto....image17437.html
koło na pąpe było dorabiane (dotaczane) i w pąpie musiałem obrucic tylną pokrywe bo ma obroty w 2 strone ;) a do c 360 też bys to pewnie wsadził tylko trzeba pokombinowac jak B)

a musiałes zrobic pdwójne ułorzyskowanie ?

nierobiłem żadnych podwójnych ułorzyskowań! ale jakby to chodziło całym czasem to bym musiał łożyska w sprężarce co roku zmieniac :huh: ale gdy nieużywam podnosniika przedniego to luzuje paski żeby łożyska własnie niecierpiały ;)

a o neonach, spolieże itp. myśleliście ?

@włodek na skrzynię to możesz sobie kupić matę bitumiczną.Podobno coś daje.

Oto jest pytanie. Mam taką C-355: http://www.agrofoto....mage112945.html I oborę ze stropem na wysokości 2,2m (w najniższym punkcie) Ciągnik jest o 12 cm za wysoki i musze coś wykombinować żeby mi wszedł. Za wszelkie sensowne pomysły będę bardzo wdzięczny

tył to na zwolnicach a przód to jedynie słupice przespawać, znajomy tak podwyższył zetora bo był do sadu obnizony...

hmm albo... mniejsze koła? :P

Tyle, że jak opuścisz go na zwolnicach to opony nie będą się mieścić w nadkolach <_<

Musiałby założyć opony z tyłu na przykład 14,9 x 24 ale za tym idą także felgi, a przód dać na prostej osi takiej jak miały pierwsze Zetory 25 : http://www.agrofoto....image73638.html

Raczej myslełem o mniej inwazyjnych metodach tzn coś z kabiną przerobić. Ciągnik wykorzytuje do innych prac i zmniejszony prześwit nie bardzo mi się widzi.

No jak nie jesteś wysoki, to szlifierka kątowa zawana potocznie diaks i jedziemy 12 cm z długości kabiny :P Nic innego tutaj nie zrobisz.

Możesz zmniejszyć ciśnienie w tylnim ogumieniu i zdjąć daszek, a zamiast niego zastosować płaską blachę.

odciąć kabine to jak się schylisz to nawet z 1metr zyskasz kabriolety teraz w modzie

Możesz w miare możliwości obniżyć zawieszenie kabiny ciągnika.

Jeśli masz nią pracować, to tylko zdjęcie kabiny. Używania obory zamiast garażu bardzo odradzam.

Dokładnie ciągnik postoi w garażu to mu to nie pójdzie na zdrowie :) ,wiem coś o tym znajomy trzymał kilka lat C330 w oborze i bardzo szybko korozja ją brała dziś ma już dziury w przedniej masce ja bym w takiej sytuacji zdjął kabinę bo 12cm to sporo chyba że zmienić dach a jaki jest dach kabiny ile ma grubości?.

proponuje założyć mniejsze koła z przodu i tyłu później dach jak najbliżej ramy i tylko z blachy i powinno się zmieścić. A dużo go używasz czy sporadycznie? czyli do obory. a może pod drzwiami z obory zrobić taki ukos o 12cm?

ten czerwony daszek skasować i chyba było by ok a jak nie to trzeba całą budkę zdjąć :unsure:

załóz cieknki dach, taki jak ten:
http://www.agrofoto....image98591.html
i jakies 7cm masz mniej, a drugie 7cm? hmm kombinuj ;)

Zkuć próg trochę?

albo weź złóż kabinę "orzeszek" wiem ze w niej ciasno jest i trzeba się schylać podczas jazdy ale na pewno jest niższa od tej co masz

Orzeszka miałem, ale na C-330 założyłem :) Ten dach u mnie ma wysokość 10 cm, jak bym go zdjął i wyjął poduszki pod mocowaniami kabiny to powinien wejść. Tylko co z tym dachem, zakładanie będzie kłopotliwe. Może jakiś mechanizm który pozwoli łatwo i szybko go zakładać i zdejmować. Co o tym myślicie?

a c360 to jest twoj glowny ciagnik ze musisz miec przy nim kabine??
Bo jesli nie to ja zdejmij bo jak skrucisz ten daszek to bedziesz siedzial zgarbiony w ciagniku a na dziurze jak podskoczysz to bedziesz balil glowa o dach...
ja w mojej szopie wycielem we wiencu troche i ciagnik wchodzi bez problemu

To nie jest główny ciągnik, ale zależałoby mi żeby jednak ta kabina była. W oborze nic sie nie da przerobić, nie ma takiej opcji.

no to tak jak pisali inni zmien daszek spusc powietrza albo zaloz mniejsze kola(ale bedzie troche pokracznie wygladal heh)

Zrób tak upuść powietrza ( tak aby siedział ale nie całkiem) wymień daszek może sie zmieści a jak nie to nie ma innego wyjścia inne koła

a może by tak coś wymóżdżyć żeby w posadzce wykuć takie dwie koleiny???

Kolega szuka najtańszego i naprostrzego rozwiązania, no to mi się nasuwa jeden tylko pomysł: otwórz szeroko drzwi na wylot w oborze wybij 100te żeby się nie lękać weź ropęd żeby rozwinąć Vmax ciągnika i celuj w drzwi jak przelecisz przez obore i przeżyjesz to masz problem z głowy, jak się zabijesz to nie bedziesz się martwił że się nie powiodło ;) he he

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. W wolnym czasie pokombinuje przy tym z metrowką ;)


Kolega szuka najtańszego i naprostrzego rozwiązania, no to mi się nasuwa jeden tylko pomysł: otwórz szeroko drzwi na wylot w oborze wybij 100te żeby się nie lękać weź ropęd żeby rozwinąć Vmax ciągnika i celuj w drzwi jak przelecisz przez obore i przeżyjesz to masz problem z głowy, jak się zabijesz to nie bedziesz się martwił że się nie powiodło ;) he he
sensowna odpowiedź, najlepszy pomysł jak na razie, próbowałeś go Tyger :blink:

Widocznie tak. Myśle że ciagnik mu się nie zmieścił ale się nie zabił i jakoś udało mu sie przeżyć czego skutki odczuwamy do dzisiaj :D

dobra nie róbmy tu niepotrzebnych gadek tylko trzeba koledze pomóc. Tak jak Wojciechu napisał zrobić jakieś koleiny + daszek inny a jak nie da rady to zapnij sie do słupa energ liną i spal protektor to tez pomoże ;D

A masz może fotki tej obory może jakoś wyciąć te 20cm w górę i drzwi trochę przerobić jak to masz rozwiązane. Inne pomysły nie przychodzą mi narazię do głowy ;/

Tak jak piszą koledzy jakies koleiny zrobić albo założyć inny, mniejszy dach...

W oborze nic się nie da zrobić, niestety, żadne koleiny, podwyższanie stropu. Jedyne wyjście to obniżyć ciągnik. Mam już pomysł. Wyjąć poduszki spod kabiny+ zdjąć dach. Tylko musze wymyślić jescze coś żeby w łatwy sposób ten dach zdejmować i zakładać.

To już jakoś sam łato wymyślisz a może jakieś zawiasy takie jak są w drzwiach to byś tylko wsunął ten daszek i masz lub 4 śruby z nakrętkami motylkowymi ale to już pestka najważniejszy pomysł.

Jak daszek ma 10 cm to go zwal i załóż blachę . Na głowę padać nie będzie a będzie niski. Pozostałe 2 cm to wystarczy trochę powietrza upuścić lub wymien opony na 12,4 (takie jak przy ciapku). Przodu nie będziesz musiał nic ruszać.
A musisz ty ciągnikiem wieżdzać??

Teraz nie, ale w lato będę musiał, żeby krowom trawe przywozić. Bo kupiłem taką maszynę: http://www.agrofoto....mage112942.html i trzydziestka tego nie pociągnie

no a ta przyczepa samozbierająca nie bedzie musiała wjeżdzać do obory?? bo chyba jest wyższa od ciągnika (bo dokładnie to nie wiem czy jest wyższa) więc i tak cały zestaw nie zmieści ci sie. (być możę się mylę)

Te nadstawki można złożyć albo zdemontować, więc z tym nie ma problemu. Bo tak jak jest na zdjęciu to rzeczywiście nie wejdzie.

Zrób tak jak ci powiedziałem. Najtańszy koszt i mało roboty.

Dokladnie zmien dach na plaska blache i spusc troche powietrza z kol i bedziesz latal na styk:D

a nie myślałeś nad tym żeby trzydziestką tylko wyładowywać przyjedziesz podepniesz wyładujesz a jak byś sie uparł to powoli i skosisz bo c330 to potęga mocy wiem coś o tym to co ona u mnie robi to chyba u nikogo ;p

Wiem, że trzydziestka dużo potrafi. W ubiegłe lato woziłem nią trawe belarką. Ale za te przepinanie dziękuję, wole coś w 355 przerobić.

Kabine najlepiej ściągnąć i git. Bez kabiny jest nawet lepiej.

Ale co do przeróbek w ursusie to jest dobry artykuł w aktualnym Tygodniku Rolniczym, gdzie C-360 ma turbo, chłodnice oleju, siłownik wspomagający podnośnik, lepsze szersze i mocniejsze opony, wspomaganie.
W sumie właściciel ciągnika pisze że przerabiał go głównie po to aby miał lżej przy orce 3 skibowym pługu obracalnym.
Artykuł godny polecenia bo jest przejrzyście wypisane co i jak.

wkleiłby ktoś skana bo gazetki nie mogę dostać ;)

http://img23.imagesh...nnedimage2x.jpg

Z ursusem c-360 mozna chyba zrobic wszystko :D Oto przyklad jaki niedawno widzialem na sprzedaz:

http://www.allegro.p...spomaganie.html

ale pewnie ma skrzynię biegów i tylni most od zetora,

z ursusem można zrobić wszystko lecz np. w zetorze jest to już w wyposażeniu dodatkowym, no prócz paru rzeczy, ale jednak taniej jest je zamontować na C-360

Gdyby w Ursusie postarano sie troche to c-360 z kilkoma ulepszeniami produkowanoby do dzisiaj... Dołożyć mu pare koników, przedni naped, wzmocnic podnosnik i maszyna jak sie patrzy... :D

witam!
mam takie pytanie....
była by możliwość zmiany zębatki 5 biegu żeby ciągnik rozwijał większa prędkość?

Pozdrawiam!

Niestety nie jest to możliwe, gdyż 5 bieg jest czymś w rodzaju sprzęgła zębatego i ma przełożenie 1:1

'Piątka' jest przełożeniem bezpośrednim i nic na to raczej nie poradzisz (wiadomo, wszystko można zrobić, tylko czy to się opłaca...), można zmienić przełożenie bodajże w zwolnicach stosując 'tryby' od C-4011 (tylko gdzie je dziś znaleźć...), ale wtedy szybszy będzie na każdym biegu, nie tylko na piątce...

jak jabym mial c360 to jedynom przerobka jaka bym w niej dokonal to przedni naped od zetrora 6245 turbiny napewno bym nie zalozyl no i kabine komfortowa i zminil pompe

Ja jak bym miał c 360 to bym to sprzedał
kupił c 362 założył motor od 3p
oraz cały podnośnik od zetora
pasuje bodajże od 5211 czy 6211
ot i wszystkie zmiany ewantuaalnie przedni napęd
skoro zetor 5211 z 3 cylindrowym silnikiem daje rady to czemu 3 perkins nie miałby dać rady????

mam c360 traktor cudem techniki nie jest ale przydało by się wspomaganie
a podnośnik nie jest aż taki zły wystarczy go wyremontować i dać dobrą pompe i dobry olej bo na starym zasyfionym to po remoncie pochodzi nam góra rok

O proszę muszę przyznać zdziwiłem się. Myślałem że uważasz 60 za syf a jednak się zdziwiłem.
A wg mnie w 60 najgorsze to: zwolnice, blokada, brak wspomagania, brak dobrej kabiny. Da się to przerobić tylko szkoda że tego w standardzie nie ma.

nie uważam 60 za dobry traktor ale narazie nie stać mnie na jakąś nówkę a używek nie chcę ale brak wspomagania to porażka w tym modelu

i tak jest dobrze w porównaniu do c 330
mam obydwa i nieda sie prównac
w c 330 to trzeba miec pary w łapach

;)mam pytanie czy ktos z was zna może symbol slnika deutza który znalazł zastosowanie w prototypowych wersjach c-360 lub 355, kiedyś napotkałem obraz takiegó ciągnika, szczerze przydatna mi ta informacja bo mogłbym przełożyć taki silnik jak 4FL912 deutz, gdyby była taka opcja montażu

przepraszam pomylilem symbol tego silnik deutza F4L912


Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
może praktykował ktoś wyciszenie jej?


najprostszy sposób na wyciszenie to założyć koło talerzowe z atakiem od zetora 7211

Witam !
To mój pierwszy post na forum wiec jeśli coś nie tak to proszę o wyrozumiałość.

Skoro temat jest o udoskonaleniach to mam takie pytanie.
Czy ktoś z Was zakładał/przerabiał biegi w c-360 na te z ręki na takie w podłodze(jak np ma zetor).

Wiem ,że jest to możliwe bo prawdopodobnie pasuje obudowa wybieraka i cały ten mechanizm od Ostrówka(chyba).Jeśli nie to proszę o sprostowanie.
Pytanie 2 gdzie to dostać jeśli to pasuje??

Próbował ktoś z Was już takich przeróbek???

PS. Z przeróbkami ogólnie temat znam bo sam mam c-360 z silnikiem od 7211 i ze wspomaganiem.

wiecie co taki ładny ciągniczek jest i bez turbo :) eee no nie rbcie z 60 John deera no na prawdę...

w c-362 zmienia sie biegi w podłodze skrzynia jest pod podłoga no i kabina wygodniejsza wiec lepiej przerobic na taki model

wy biegi chcecie przerabiać a według mnie te biegi przy kierownicy to najlepszy wynalazek w 60


Witam wszystkich interesujących sie tematem przeróbek C-360
Otóż uważam że 360 nie jest idealnym ciągnikiem ale po pewnych przeróbkach może być naprawdę dobrym a w pewnych warunkach nawet bardzo dobrym ciągnikiem :) Zajmuje sie tym już od paru lat i klienci (sadownicy) stwierdzili że już nigdy nie dadzą sie namówić na zachodnie "zabawki" które z byle powodu poprostu stają a naprawy czasami kosztują naprawdę niemałe pieniądze. No i koszt zakupu !!! Jeśli kogokolwiek zainteresowałem tematem to zapraszam na moja stronke . Prezentuje tam fotki z możliwościami przeróbek . Nie jestem informatykiem wiec i stronka jest raczej skromna ale myślę że ciekawa . Oczywiście przyjmuje konstruktywną krytykę :-) Adresik - http://sabo.lua.pl/
Miłego oglądania :)

Mi nie wczytuje stronki

Witam.
Jestem nowy Na tym forum
Moje pytanie jest takie:
Czy można założyć grzałke do bloku silnika w 30-tce?
jeśli tak to jak?

Witam.
Jestem nowy Na tym forum
Moje pytanie jest takie:
Czy można założyć grzałke do bloku silnika w 30-tce?
jeśli tak to jak?

No w tym temacie sie raczej nie dowiesz, bo tutaj rozmawiamy o C-360

co do tej grzałki w 330 to poszukaj na forum a jak nie to w galerii są grzałki przy 360 wiec podobnie mozesz zrobic przy 30

Witam posiadam dach własnej roboty tak jak cała kabina i tutaj pytanie chciałbym zrobić gruby dach taki jak w kabinach naglak tych metalowych dachach mógłby mi ktoś dać wymiary dachy na wysokość dach który mam jest na fotce w mojej galerii
Czy ciężko będzie przerobić taki dach jak ja mam z użyciem górnej tej samej blachy jest to możliwe boczne powycinam sam głównie chodzi mi o wysokość dachy z przodu i z tyłu tutaj gdzie są halogeny w kabinach naglak.

czym można sprawdzic prawdziwą moc w 60 bo nie wydaje mi sie ze moja ma tyle co powna miec 3 to cos słabo ciaga

Mocy raczej nie zmierzysz ale kondycję silnika, jego stan techniczny bez problemu.


żadna filozofja,wystarczy roztoczyć blok i wstawić tłoki z tulejami od zetora 7211,troszke dawke zwjększyć i masz mocniejszy ciągnik i to znacznie.

roztoczyc blok ?????
o co ci chodzi ??

a wspomaganie na allegro mozna kupic nowe do 330 i 360 przystosowane do niech :D

Tzn rozwiercić blok aby mogły wejść większe tłoki od zetora 7211.


Tzn rozwiercić blok aby mogły wejść większe tłoki od zetora 7211.

aha dzięki
a droga taka przyjemniośc by była ???

no tak ale zeby to rozwiercić to trzeba mieć sprzet i tanie nie bedzie

jak rozwiercisz to zmniejszasz płaszcz wodny i zagrzejesz skubańca raz dwa;) spraktykowane;p

rozwiercać przecież nie trzeba u siebie w garażu, wystarczy poszukać dobrego warsztatu gnie robią takie rzeczy a to problemem nie będzie bo można to zrobić praktycznie w każdym zakładzie gdzie robią szlify wałów i planowanie głowicy i z pewnością majątku to nie będzie kosztować bo roboty przy tym nie ma za wiele,

Robiłem remont 40-ki to gościu w sklepie mówił że wkładają zetorowskie tuleje i tłoki 100. Niby nie trzeba nic przerabiać, średnicę zewnętrzną mają taką samą jak ursus, "podobno" trzeba tylko zapłon ustawić inaczej. Choć z powiedział bym prędzej że pompę a nie zapłon. Pytanie tylko ile to daje?

Moze to troche kosztuje. Mam 2 60-tki juz po remonicie 3 lata i powiem tak, ze kazdy kto robji ciezkie rzeczy 60-tka powinien to zrobic, moc daje i moge dac przykład od siebie, czy wasza 60-tka bez "tuningu" ruszy kosiare rotacyjina na 500obr/min? Watpie ale mojie tak. A propo rozwiercania to lepiej dac do zakładu zajmujacego sie tym bo samemu to raczej ciezko bedzie.


Robiłem remont 40-ki to gościu w sklepie mówił że wkładają zetorowskie tuleje i tłoki 100. Niby nie trzeba nic przerabiać, średnicę zewnętrzną mają taką samą jak ursus, "podobno" trzeba tylko zapłon ustawić inaczej. Choć z powiedział bym prędzej że pompę a nie zapłon. Pytanie tylko ile to daje?

zależy od jakiego zetora bo od niektórych modeli pasuje a niektóre modele mają większą średnicę zewnętrzną

Bardzo możliwe. Nic nie kombinowałem w swoim ciągniku i nie znam nikogo kto by taki bajer zrobił. Trudno mi coś na ten temat powiedzieć.

my mamy c-355 10 lat po remoncie u bedzie i rotacyjna na 500obr ruszę :P zapłon przyspieszony tak ze przy niskich obrotach stukot słychać jak sie daje gazu :Pi takie przyspiezeniu juz troche daje :) a co do wstawiania garów od 7211 to widziałem jak to pracuje i nawet nawet gościu zadowolnoy jest z takiej przeróbki :)

Ja w moim ursusie c-360 ma takie udoskonalenia jak wspomaganie i szersze przednie opony od zetora 7211.

zetory 62xx mają tą samą średnicę tulei co c-360

A zapomniałem jeszcze mam wentylatory Zetoroskie poniewaz sa lepsze i lepeiej chłodza.

ja zrobiłem mojej 60 kilka udoskonajeń:kabina od MF 255,blokada z recznego od malucha,nowy mechanizm otwoierania dachu jak w nowych kabinach z czesci od tapczanu :lol: podbitka dachu,załozony zegarek i zegar oleju,halogeny z przodu i z tyłu niedawno przeprowadzilem z tata remont silnika a 2 lata temu całej reszty. dalismy tez nowy czerwony lakier i ciagniczek jak talala :D

Mam prośbę- może ktoś wrzucić jakieś fotki lub wymiary przedłużki pedału sprzęgła w C 360? Na forum często wspomina się o tym sposobie na lżejsze sterowanie sprzęgłem, chciałby zrobić to w swojej 3P. Czy wystarczy tylko przedłużyć dźwignię czy także lekko wywinąć ją w górę?

http://www.fotosik.p...22d64dbb80.html ;) Sprzęgło wciskam jedną reką ;)

Jakiej długości jest ta winklówka ,co by nie przesadzić?http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif


http://www.fotosik.p...22d64dbb80.html ;) Sprzęgło wciskam jedną reką ;)
Dzięki za oświecenie- ja myślałem, że to trzeba przerobić ten pedał:

http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/3p11.jpg

Tylko czy u Ciebie nie brakuje skoku pedału- bo dłuższe ramię to chyba większy skok pedału?

na oryginale też idzie jedną ręką wcisnąc sprzęgło :P lepiej zrobic dłuzszy pedał tzn w górę


Dzięki za oświecenie- ja myślałem, że to trzeba przerobić ten pedał:

Tylko czy u Ciebie nie brakuje skoku pedału- bo dłuższe ramię to chyba większy skok pedału?


Dlatego sciełem od razu ogranicznik przy sprzęgle ;)

Ja sądziłem, że trzeba będzie wstawić przedłużkę na pedale mniej więcej o długości 5-8 cm. w miejscu otarcia z farby na mojej fotce, w górę i lekko w kierunku siedzenia. Żeby to zrobić porządnie trzeba wyjąć pedał bo w kabinie spawać mało wygodnie.

Myśle że taki pedał by można było kupić w firmie "Bartesko" oni robią kabiny z podłogą i do niej dołączają takie przedłużone pedały ;)

Dospawać przedłużkę to nie jest specjalnie wielki problem. Nie sprawdzałem ile jest roboty żeby wyjąć pedał,chyba pójdzie szybko. Przed robotą chciałem się poradzić kogoś, kto ma już taki patent, po co eksperymentować. Za długi pedał będzie przeszkadzał przy wsiadaniu do kabiny z lewej strony, poza tym jego skok będzie większy.

Przedłużka wykonana:

http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/3p29.JPG

Więcej pod linkiem http://jarekstryszaw...a.pl/c3603p.htm

Jak myślicie czy do c-360 dało by się zamontować pompe hydrauliczną od Zetora 7211 bo o ile dobrze wiem to ta od zetora ma większą wydajność. zależy mi na tej wydajności zwłaszcza przy pracy z ładowaczem.

my zmieniliśmy na pompę firmy ZETOR do C-360 właśnie ze względy na ładowacz

i ma wydajność 33,5 i w porównaniu do standardowych pracuje rewelacyjnie

więc jak coś polecam

Na YT znalazłem coś takiego: http://www.youtube.c...l&v=zId9Ru3NNBE , facet który to zrobił musiał mieć niezły łeb :lol:

Z moich udoskonaleń w C-360-kach to:

-podłoga

-ręczny na osobnym wałku  

-w jednej c-360 dzwignia została przniesiona na podłoge do góry, podobnie jak w Zetorze 7745

-wszystkie mają wywalone skrzynki od aku i zrobione mocowanie ( na srubach gdzie mocowany jest tur) na jeden aku 12v tzw. bizonowski 

-radio

-przerobine dzignie od włączania WOM i reduktora (dzwignie przy siedzeniu)

-jedna z nich ma obciązniki od zetora 7745

i to by chyba na tyle było ;)

Możesz dać jakieś fotki tych przerobionych dźwigni wom i reduktora?

Zrobie przy okazji.

Silnik do turbo trzeba odprężyć. Czyli uszczelka pod głowicą musi być grubsza. Chyba, że robimy soft turbo, które mało dmucha. Druga sprawa, że c 360 praktycznie często jest na skraju gotowania wody. Trzeba by było założyć chłodnicę oleju, może większą chłodnicę wody. Problem będzie także z dawkami paliwa, bo pompa nie jest przystosowana do turbo.
Zakładam, że tłoki wytrzymają krótko, wyklepią się rowki, a potem polecą cylindry. No i oczywiście kupa dymu, albo czarnego, albo niebieskiego, w zależności od ustawienia dawek paliwa w stosunku do powietrza.

U nas też mamy podkręcone obroty na pompie, ale sprawdza się to w sumie tylko w transporcie.

W 60 ce można tylko face lifting zrobić i zestawy naprawcze Zetora włożyć, przedni napęd odpada bo skrzynia długo nie pochodzi, turbina to tak samo silnik wykończy, można jeszcze wspomaganie założyć. Przy udoskonaleniach zewnętrznych to chociaż milej będzie się pracowało. Nie warto przeprowadzać modyfikacji silnika , skrzyni biegów a najlepiej kupić Zetora 7011 lub 7211 i mieć to wszystko bez przeróbek.

zeby c-360 udoskonalic to trzeba ja wywiesc na zlom i zrobic lub kupic cos innego

Nie mów takich rzeczy bo 50% gospodarstw w Polsce ma C-360 i służą im dobrze już kilka dekad.

to prawda ze jest ich bardzo duzo ale sa beznadziejnie wykonane moim zdaniem . za chwile mnie tu zlinczuja wszyscy ale trudno nie mogli zrobic ich w stylu zetorka 7011 i pochodnych .dlaczego w polsce nie mozna bylo takich 60-tek robic jak czesi zetorki robili ???? kuz o zachodnich nie mowie

Nie mogli zrobić czegoś lepszego bo do PGR wystarczyło tylko coś co jeździ i robotę zrobi. A jak wiadomo produkcja C-360 nie dotrwała końca komunizmu i PGR również. Tak wiec poczciwa 60 nie miała okazji przejść dobrej i ładnej modyfikacji. C-362 było dobrym krokiem w przód, szkoda ze się z tego wycofano.

Tak robili jaka była wtedy technologia.
Trudno by im było w tamtych czasach zrobić coś na EDC z ABS i ASR.
Samochodów produkowanych w tamtych czasach juz dawno nie widać na drogach a C-360 są i jeszcze długo będą.
Moim zdaniem to dobry i niedrogi ciągnik za niską cenę i niskie koszty explatacji.
Z tego co mi wiadomo to do dziś są produkowane w Indiach po zmienioną nazwą.


comp
Ursus 902-Problem z WOM'em Ursus 902-Problem z WOM'emWspomaganie C-330, problem!! Wspomaganie kierownicy Ursus C-330 PROBLEM!!!ursus 1014 układ hydrauliki jak odpowietrzyć ursus 1014 jak odpowietrzyć hydraulikeUrsus 6614 Ursus 6614Ursus 1224 Ursus 1224Kupić sieczkarnie jednorzędową, ale jaka jest najlepsza??? Chciałbym kupić sieczkarnię ale jaka jest najlepsza do Ursusa c-360??Ile oleju się leje do pompy wtryskowej ursus 4011? Ilość oleju w pompie wtryskowej. Hala Ursus 22.07
Cytat

Dobroć serca jest tym, czym ciepło słońca: ona daje życie. Henryk Sienkiewicz (1846 - 1916)
A mensa et thoro - od stołu i łoża (separacja małżeństwa). (separacja małżeństwa). (separacja małżeństwa)
I mędrzec morze się pomylić.
DIABEŁ jest optymistą, o ile sądzi, że może ludzi uczynić gorszymi. Karl Kraus
I w którym momencie sięgnąć po żyletkę, by nie rozśmieszyć samego siebie?

Valid HTML 4.01 Transitional

Free website template provided by freeweblooks.com